Spider-Man 3 – škvár odvedle
Pavoučí muž byl odjakživa puberťák, ale navzdory tomu rovněž oplýval
dobrým srdcem. Hra vytvořená za účelem ždímání dolarů z třetího dílu
filmové série se dá oznámkovat podobně smířlivým vyjádřením, a možná
tedy vystihuje charakter předlohy daleko lépe než sebedivočeji vysněný herní
trhák. Samozřejmě hodlám vysvětlit, v čem tato paralela spočívá, ale
udělám to až v posledním odstavci. To proto, aby si přišli na své
čtenáři, kteří čtou jen první a poslední odstavce, zejména u
nezáživných recenzí na nezajímavé hry. Bohužel nezbude místo na
jakékoli jiné informace, které se tak budou muset přemístit do
ostatních částí článku. Střízlivé shrnutí předchozího blábolení, jež
bývá zvykem umístit někam ke konci, zůstane tedy takovému čtenáři zapovězeno. Bohužel, za každou vymoženost se musí nějak zaplatit.
Ve výsledku se vlastně jen tak díváte, jak si ten váš hrdina vede proti zlým gangsterům.
A teď už k té hře. Jak byste asi čekali od multiplatformovky, je docela dost odbytá. Zejména po technické stránce není vůbec o co stát. Koho zajímá grafika, najde si
tady spoustu malých důvodů k remcání. Objekty doskakují a nejsou dost detailní, včlenění postav do prostředí evidentně nikdo extra neřešil, a celkově hra vypadá o
dost lépe při pohledu
z dálky. Věřte tomu, že bych mohl pokračovat ještě dlouho, protože je
to fakt bída, nicméně se omezím na konstatování, že vizuálně založení
hráči mají smůlu. Je-li vám grafika u zadku, stejně nebudete ušetřeni
morových ran. Bugy se občas postarají o srandu a přinutí vás resetovat,
nebo rovnou vypnout konzoli. Jako když se mi hned na začátku
okostýmovaný hrdina rozhodl donekonečna opakovat výkop ve výskoku
s otočkou, a za živého boha si nedal říct, že už toho ta stěna má
opravdu dost a hned tak si zase něco nedovolí.
Obal, reklamy, manuál a vůbec každá zmínka o téhle hře se
samozřejmě chlubí speciálním ovládáním, a už si snad ani nevybavuju hru
pro Wii, o které by to neplatilo. Je skutečně úchvatné mávat rukama a
vznášet se přitom mezi mrakodrapy, bez ohledu na jisté pochopitelné problémy
s hladkým průběhem takových letů. Musím uznat, že na pohybovém ovládání
se autoři předvedli v dobré formě. Dokonce i ty bojové pasáže mohly být
díky tomu skvělé, jenže nejsou. Někdo důležitý
totiž pozapomněl, jak se taková bojová hra vlastně hraje, že musí mít dynamiku a dobrou návaznost jednotlivých úderů. Každý pohyb či chvat má nějakou
definovanou dobu a způsob provedení, takže jakmile stisknete tlačítko nebo učiníte gesto spouštějící danou akci,
můžete další úder provést až po oné definované době. Některé údery,
patrně kvůli své vyšší účinnosti, se navíc neprovedou okamžitě, aby
měli nepřátelé čas jednu vám vrazit a záměr překazit. Ve výsledku se
vlastně jen tak díváte, jak si ten váš hrdina vede proti zlým
gangsterům, a snažíte se ve vhodných intervalech zadávat mu pokyny, jak
má pokračovat, většinou s pocitem určité odtrženosti od děje na
obrazovce. Je tedy potřeba všecko si předem promyslet, udělat si
prostor, občas zdrhnout a hlavně to moc nekomplikovat, jen nepřátele
rychle ubít co nejjednoduššími metodami. A to je ta nejkratší cesta
k nudě, vážení.
Jste-li zvědaví na hlášky, budete znechuceni, poněvadž se v jednom kuse opakují.
Koncept
hry jako takový vypadá celkem dobře. Můžete se volně pohybovat po městě
a dělat v něm pořádek. Zachce-li se vám nějakého zásadnějšího úkolu,
pak se buď rozhodnete nandat to některému z gangů v jednom z mnoha
teritorií zdejšího obrovského New Yorku nebo si prostě zajdete pro
další příběhovou misi. Tak jako tak je většinou potřeba někam
přiběhnout, někoho zmlátit, pak běžet (respektive létat na pavoučích
vláknech) zase jinam a zmlátit dalších pár nepřátel, případně mezitím
něco vyfotit, zachránit rukojmí nebo zlikvidovat pár bomb. To by
samozřejmě mohlo vystačit na kvalitní bojovku, nicméně výsledek je
nedopečený a postrádá šťávu. Jednak kvůli shora uvedeným skutečnostem,
a pak taky proto, že brzo přijdete o jakýkoli pocit motivace, který
jste snad zpočátku mohli mít. Samozřejmě pokud nepočítám vidinu setkání
s některými z mnoha arcinepřátel, jimiž je tato hra prolezlá.
|
Kdo
se naivně nadchne pro získávání nových schopností, jež je možné kupovat
za zkušenostní body, ten brzo zjistí, že většinou vlastně jde jen o
nové verze něčeho, co už umí. Fanouškům Spideyho to možná bude stačit,
a třeba některý z nich hýkne nadšením z Temného Obleku, který Peterovi
Parkerovi propůjčuje větší sílu a zároveň se snaží jej pohltit. Nicméně
ani fandové asi nebudou moc rádi, že to, co by mělo být hlavním
motivačním prvkem, tedy příběh, dost dobře nefunguje. Autoři se zřejmě
domnívali, že u comicsu slouží příběh jen coby pojivo mezi akčními
sekvencemi, a přesně tak se ve hře zařídili. Jste-li tedy zvědaví na
hlášky, budete znechuceni, poněvadž se v jednom kuse opakují.
A jsme na konci! Teď se konečně dozvíte, co jsem to vlastně chtěl říct na začátku. Popravdě řečeno, je to docela prostinké. Tak jako náctiletý parchant arogantně
|
